- مقالات و پروژه های دانشجویی تاسیس كارگاه طلا سازي (طرح توجیهی)

تاسیس كارگاه طلا سازي (طرح توجیهی)

(48 صفحه word)يكي از حرفه هايي كه سابقه تاريخي در ايران دارد طلاسازي است و در روزگاران نه چندان دور هنر صنعت گران ايراني در بازارهاي منطقه طرفداران زيادي داشت با اين وجود در سالهاي اخير به علت عدم حمايت از اين حرفه و از طرفي قاچاق بي رويه محصولات به كشور نه تنها سهمي از صادرات جهاني اين محصولات نداريم حتي بازارهاي داخلي را نيز از دست داده ايم . متاسفانه جواهراتي كه وارد ايران مي‌شود بسيار متنوع‌تر از مشابه داخلي می باشند و همین مساله خود موجب کاهش طرفداران طلاهای ساخته شده داخلی در این زمینه می باشد. به عنوان مثال در كشور تركيه شركت‌هايي وجود دارند كه كار اصلي آنها فقط مدل‌سازي است. در يكسري از كارخانه‌ها فقط كار ريخته‌گري صورت مي‌گيرد و به همين ترتيب كارهاي پرسي و تركيبي در كارخانه‌هاي بزرگ و با استفاده از تعداد زيادي پرسنل انجام مي‌پذيرد كه اين امر باعث مي‌شود محصولات با تنوع زياد و قيمت كم توليد شود.

فهرست مطالب:                                                                                                            شماره صفحه

طرح جاری در یک نگاه................................................................................................................................................................................................................................. 4

فصل اول:تاریخچه ، مقدمه و تعاریف طرح.............................................................................................................................................................................................. 5

1-1- اشاره :................................................................................................................................................................................................................................................. 6

2-1- طلا و جواهرساز كيست ؟.......................................................................................................................................................................................................... 6

3-1- نمونه وظایف طلا و جواهر ساز................................................................................................................................................................................................ 6

4-1- تقسیم بندی از نظر رده شغلی..................................................................................................................................................................................................... 8

5-1- مزاياى طلا عبارتند از:................................................................................................................................................................................................................... 8

6-1- سایر تعاریف.................................................................................................................................................................................................................................... 9

1-6-1- طلا(GOLD):.................................................................................................................................................................................................................. 9

2-6-1- نقره(SILVER):............................................................................................................................................................................................................. 10

3-6-1- پلاتين (PLATINIUM):........................................................................................................................................................................................ 10

4-6-1- تيتانيوم (TITANIUM):......................................................................................................................................................................................... 11

5-6-1- مرواريد(PEARL):...................................................................................................................................................................................................... 11

6-6-1- الـمـاس (DIAMOND):.......................................................................................................................................................................................... 12

فصل دوم : بررسی و امکانسنجی طرح..................................................................................................................................................................................................... 13

1-2- صادرات و واردات طلا در ایران و جهان:............................................................................................................................................................................ 14

1-1-2- بررسی بازار خارجی...................................................................................................................................................................................................... 14

1-2-2- وضعیت بازار داخلی ایران:........................................................................................................................................................................................... 15

3-2- جدول و نمودار مقایسه ای میزان صادرات بر اساس اظهارات رئيس اتحاديه طلا و جواهر:................................................................................ 16

4-2- امکانات و محدودیتها:................................................................................................................................................................................................................ 18

1-4-2- چرا صادرات طلا از ايران به خارج كم است؟...................................................................................................................................................... 18

2-4-2- وجود واسطه‌ها يكي از عوامل افزايش كارمزد..................................................................................................................................................... 19

3-4-2- عدم وجود تسهیلات کافی.......................................................................................................................................................................................... 20

4-4-2- بالا بودن نرخ دستگاه های مورد نیاز....................................................................................................................................................................... 21

5-4-2- عدم رشد فرهنگ استفاده از سیستم کدگذاری در کارگاه ها.......................................................................................................................... 21

6-4-2- عدم امکان حضور در نمایشگاه ها............................................................................................................................................................................ 21

7-4-2- عدم وجود مکانی جهت آزمایشات در حد استاندارد......................................................................................................................................... 22

5-2- سهم صادرات طلاي ايران كمتر از يك درصد.................................................................................................................................................................. 22

6-2- وضعیت رقابت در بازار.............................................................................................................................................................................................................. 23

1-6-2- رقابت در بازار داخلی.................................................................................................................................................................................................... 23

2-6-2- رقابت در بازار خارجی................................................................................................................................................................................................ 24

7-2- بررسی ثبات تقاضا:...................................................................................................................................................................................................................... 26

8-2- نتیجه گیری و پیشنهادات:.......................................................................................................................................................................................................... 27

فصل سوم : تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز طرح.............................................................................................................................................................................. 29

1-3- تجهیزات صنعتی مورد نیاز....................................................................................................................................................................................................... 30

2-3- شرح محوطه مورد نیاز.............................................................................................................................................................................................................. 31

3-3- تاسیسات.......................................................................................................................................................................................................................................... 32

4-3- نیروی انسانی.................................................................................................................................................................................................................................. 32

5-3- تجهیزات و ملزومات اداری...................................................................................................................................................................................................... 33

6-3- مواد اولیه مورد نیاز..................................................................................................................................................................................................................... 33

فصل چهارم : برآورد میزان سرمایه و هزینه های طرح...................................................................................................................................................................... 35

1-4- برآورد هزينه تجهیزات صنعتی مورد نیاز............................................................................................................................................................................ 36

2-4- برآرود هزينه محوطه مورد نیاز.............................................................................................................................................................................................. 38

3-4- هزينه هاي تاسیسات.................................................................................................................................................................................................................... 39

4-4- هزينه هاي ماهيانه و ساليانه نیروی انسانی............................................................................................................................................................................. 39

5-4- تجهیزات و ملزومات اداری...................................................................................................................................................................................................... 41

6-4- برآورد هزينه مواد اولیه مورد نیاز.......................................................................................................................................................................................... 42

7-4- برآورد هزینه استهلاک سالیانه................................................................................................................................................................................................ 42

8-4- برآورد هزینه های تولید سالیانه............................................................................................................................................................................................... 43

9-4- برآورد قیمت تمام شده یک واحد از محصولات............................................................................................................................................................. 43

10- 4- محاسبه نقطه سر به سر در راندمان 100%:......................................................................................................................................................................... 44

10-4- سود و زیان ویژه:....................................................................................................................................................................................................................... 44

11-4- دوره برگشت سرمایه:............................................................................................................................................................................................................... 44

منابع و مواخذ:.......................................................................................................................................................................................................................................... 59

الف: کتب و نشریه ها..................................................................................................................................................................................................................... 59

ب: آدرسهای اینترنتی.................................................................................................................................................................................................................... 59

ج: اصناف.......................................................................................................................................................................................................................................... 59

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
projeh_187046_6872.zip214.7k